Den 30/11 har vi kretstävling hemma i Hyllstofta.
Samling mellan 9-10, därefter finaler.
Varmt välkomna!

Den 30/11 har vi kretstävling hemma i Hyllstofta.
Samling mellan 9-10, därefter finaler.
Varmt välkomna!

Nästa helg är det tävling i Össjö enligt bild.
Vill man vara med så meddela oss, skriv gärna upp er på lappen i skjuthallen onsdag.

Nästa vecka är det höstlov, vi har öppet som vanligt på onsdag från 18.00
Välkomna!

Nu på onsdag 24/9 18.00 startar vi luftgevärsskyttet för säsongen.
Vi hälsar gamla och nya skyttar välkomna!
Söndag 14/9 10.00 skjuter vi 6.5 för de som vill vara med.
Välkomna!
Nu på onsdag den 3/9 har vi springskytte.
Vi har ändrat så alla springer samma runda på ca 1km.
Schemat är:
18.00 samling för att skjuta provskott.
Samling utanför hallen för gemensam start
Spring ett varv på slingan
Skjut 6 skott
Spring ett varv till
Skjut 6 skott
Spring ut ur skjutvallen och där stoppar tiden.
När alla är i mål bjuder vi på grillad korv.
Är vi många till start så kan det vara så att det blir 2 starter.
Och om det skulle regna mycket så planerar vi in ett annat datum.
Välkomna!
OBS! Inget vanligt skytte denna kväll!
Sommaren är kort!
Den 6/8 kör vi igång Korthållsskyttet igen.
Som vanligt är det 18.00 som gäller.
Vi återlanserar en tävling denna säsong: springskytte.
Håll utkik efter mer info angående den tävlingen.
Varm Välkomna!

Vi tränar 6.5 den 13/7 10.00 för de som vill skjuta lite i sommar.
I Juli har vi uppehåll med skyttet. Vi startar igen i Augusti.
Segrade gjorde Louise Lindén, tätt följt av Marcus Lindén och Robin Nygren, grattis!
Det var också sista skjutningen inför sommaruppehållet. Vi ses igen i Augusti!



